پیشنهاد فیلم توت‌ فرنگی‌های وحشی Wild Strawberries 1957 اثر اینگمار برگمان

 

مرگ در بی‌زمان و مکان چهره نمایان می‌کند و بی‌پرده رودررو می‌شود تا با گام‌های تیزتر، پا در سفری نهد که پایانش دور از انتظار نیست و این روایتی است که اینگمار برگمان از ترس از مرگ در فیلم «توت فرنگی‌های وحشی» به تصویر کشیده است؛ اثری دیگر از کارگردان شهیر سوئدی که در حکم اثری درخشان در ابعاد گوناگون، همچنان محل توجه است.

در طرح روایتی بیست و چهار ساعته فیلم، اشخاصی از پنج نسل ظاهر می‌شوند، تا برگمان تصویری جامع و کامل از رابطه‌های انسانی را ارائه دهد. سفر پروفسور بورگ مهربان به سیری درونی برای شناخت و مرور آن‌چه در گذشته انجام داده است، تبدیل می‌شود. رویاروئی بورگ با مرگ، تحولی در شخصیت او پدید می‌آورد که هراس از ترس را جایگزین رویای زندگی می‌کند. دقیقاً به همین دلیل فیلم با کابوس او آغاز می‌شود و با میل او بر خواب و رویابینی پایان می‌یابد. شوستروم بزرگ در واپسین حضور سینمایی‌اش، تصویری حیرت‌انگیز از «هراس از مرگ» را ارائه می‌دهد.

اگر علاقه مند به سینمای کلاسیک هستید این فیلم رو از دست ندید.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 169بار
  • انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1398برچسب:, - 1:32
پیشنهاد فیلم

 

پیشنهاد یه فیلم عالی  Mr. Nobody 2009

فیلنامه منحصربفرد و جذاب با بازی عالی جرد لتو

 

با هر سلیقه ایی که هستید پای این فیلم بنشینید! از اون فیلم هایی که تا لحظه خر آدمو میخکوب کنه ...

فیلم در اینده ای نه چندان دور شروع میشه.جایی که بشر،بهمرگ و کهولت سن غلبه کرده."نمو" پیر مرد 118 ساله اخرین بازمانده از نسل فانی هستش که اخرین روزای عمرش رو در بیمارستان سپری میکنه و تصمیم میگیره داستان زندگیشو برای یک روزنامه نگار تعریف کنه فیلم "اقای هیچکس" فیلم جاه طلبی هستش که میخواد از همه چیز حرف بزنه.کلی گویی و حجم مطالب به قدریست که "درخت زندگی" مالیک در برابرش یه فیلم ساده و جمع و جوره

خیلی از نظریه های علمی معروف مثل نظریه جهان های موازی،اثر پروانه ای،انتروپی(بی نظمی)،غیر خطی بودن زمان و ...تو روایت فیلم مورد اشاره قرار میگیرن و در واقع تاثیرشونو رو داستان میزارن.اما احتمالا تم اصلی فیلم،انتخاب باشه.اینکه جقدر یه انتخاب میتونه مسیر زندگی رو عوض کنه
فیلم ارجاع مستقیم و روشنی هم به "شانس کور" کیشلوفسکی کرده.نقطه عطف هردو فیلم و در واقع لحظه انتخاب شخصیت های اصلی در یک ایستگاه قطار رخ میده.لحظه ای که نمو باید بین پدر و مادرش یکی را انتخاب کند،با اون موسیقی زیبا،از لحظات زیبا و فراموش نشدنی سینماست
البته نوعی پارادوکس که شاید هم عمدی بوده تو جهان بینی فیلم به چشم میاد.از طرفی به ما گفته میشه انتخاب ما،سرنوشت ماست.از طرف دیگه تو سکانس "ابپز شدن تخم مرغ،تغییر دما و بارش بارون" شاهد نوعی جبر گرایی رو داستان هستیم

اما بلند پروازی های "ون دورمل" به همینجا ختم نمیشه.سکانس اخر که نمو به خبرنگار میگه "تو وجود نداری،تو فقط تصورات یه بچه نه ساله هستی"،این فرضیه به وجود میاد ایا تصاویری که دیدیم حقیقی بودند،اتفاقاتی که طول روز شاهدشونیم تا چد واقعی و تا چه حد ساخته ی ذهن ما هستند؟ موضوعی که نولان در فیلم "تلقین" هم به ان پرداخته بود
در هرصورت تماشای "اقای هیجکس" میتونه تجربه متفاوتی باشه

 لینک دانلود 

 Download BluRay 720p

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1059بار
  • انتشار : شنبه 24 تير 1396 - 10:39
لیست کامل برندگان اسکار 2016

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ساعاتی پیش هشتاد و هشتمین مراسم جوایز اسکار هم به پایان رسید. همانطور که گزارش داده‌ایم، فیلم‌های «بازگشته» (The Revenant)، «افشاگر» (Spotlight) و «مد مکس: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road)، مهم‌ترین جوایز اسکار امسال را درو کرده‌اند.

دو فیلم بازگشته و مد مکس: جاده‌ی خشم موفق به دریافت شش و سه جایزه‌ی اسکار شده‌اند.
منتقدین و اعضای اسکار، بهترین‌های سینما در سال 2015 را طی مراسمی معرفی کردند؛ مراسمی که در آن فیلم‌های «مد مکس»، «بازگشته» و «افشاگر» توانستند به ترتیب شش، سهو دو جایزه کسب کنند. دو فیلم بازگشته و مد مکس به ترتیب نامزد دریافت 12 و 10 جایزه‌ی اسکار شده بودند.

«آلخاندرو اینیاریتو» توانست امسال موفقیت‌های سال قبل خود را دوباره تکرار کند. اینیاریتو که سال گذشته موفق شده بود جایزه‌ی «بهترین کارگردان» را برای فیلم «بردمن» (Birdman) کسب کند، امسال هم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی برای فیلم بازگشته شد. فیلم اینیاریتو دو جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول مرد» و «بهترین فیلم‌برداری» را هم کسب کرده است.

همانطور که انتظار داشتیم، مد مکس: جاده‌ی خشم هم در بیشتر بخش‌های فنی و کم و بیش در چند بخش هنری موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار شده است. مد مکس در شش بخش «بهترین تدوین»، «بهترین طراحی لباس»، «بهترین گریم»، «بهترین طراحی صحنه»، «بهترین تدوین صدا» و «بهترین صداگذاری» جایزه‌ی اسکار را کسب کرده است. تصور می‌کردیم مد مکس جوایز بهترین کارگردان و بهترین فیلم‌برداری را هم از آن خود کند، اما اعضای اسکار این جوایز را برای فیلم «بازگشته» مناسب‌تر دانسته‌اند.

دیروز و در وب‌سایت دیجی‌کالامگ، نظرسنجی کوچکی درباره‌ی پیش‌بینی کاربران از بهترین فیلم انجام دادیم که می‌توانید آن را در صفحه‌اش ببینید.

می‌توانید در ادامه، لیست کامل برندگان هشتاد و هشتمین مراسم جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما را ببینید.

برندگان با رنگ قرمز و فونت بولد مشخص شده‌اند.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2002بار
  • انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 - 15:42

 

خلاصه داستان : داستان در مورد پسربچه ای 5 ساله و با روحیه بنام “جک” می باشد که مادر دلسوزش از او مراقبت می کند. مثل تمام مادرهای مهربان دیگر، مادر جک هم خودش را وقف جک می کند تا او خوشحال و در امان باشد. اما زندگی آنها معمولی نیست، آنها درون مکانی محبوس شده اند که آن را “اتاق” می نامند. تا اینکه سرانجام حس کنجکاوی جک، مادر را مجبور می کند که ریسک کند از آنجا فرار کنند و دنیای بیرون را ببینند…

نقد فیلم و لینک ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1840بار
  • انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 - 16:33

 

http://bl.booloor.com/music/bikalam/amelie/La-Valse/La_Valse_Damellie_Akkordion_Version.jpg

فیلم های اندکی در زندگی هستند که دوست داریم کاش اطراف ما هم شبیه فضای آن فیلم بود. قطعا فیلم Amelie یا زندگی شگفت انگیز امیلی پولن یکی از آن ها است. شاید اگر فیلم را با کامپیوتر دیده بودم از هر سکانس از هر قاب، از هر شخصیت، بارها و بارها عکس میگرفتم. قبلا یک فیلم دیگر در زندگی شخصی من شبیه به این فیلم در ذهنم چنین قوی حک شده است.

داستان : اِمیلی دختر معصومی ست که جدا از پدرش زندگی میکند، این دختر رویاپرداز که گارسونی میکند روزی اتفاقی آلبوم عکسی پیدا می کند که از تکه های پاره شده عکس های گرفته شده حاضری ساخته شده است و متعلق به….

 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1571بار
  • انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 - 21:14